zondag 27 april 2014

Hallo lezer,

Dit weekend begon verrassend vroeg met een wedstrijd. Direct de vrijdag had ik een avondwedstrijd, een DSM Baancircuit. Op deze vrijdagavond ging ik hoogspringen samen met mede-gems Jasper. Het ging heel goed, lekker weertje en de wind was weggetrokken. Ik wilde graag 1.55m halen, en dat lukte in één keer: vanaf mijn aanvangshoogte geen foutsprongen. Daarna kwam de lat op 1.60m. Ook die haalde ik één keer,
geweldig! Dat betekent dat ik nu ´vast´ 1.60m spring en veel punten win op de meerkamp!

Twee dagen daarna had ik alweer een wedstrijd, De Hurdles Special in Epe. Een hele mooie horde-wedstrijd met een recordaantal inschrijvingen! Na goed inwerken begon ik aan de eerste 100mh van de horde-tweekamp. De start (mijn zwakke punt) ging goed, maaarrrrr helaas landde ik na de eerste horde niet goed. Ik zakte zeg maar letterlijk door mijn benen, ik kon dit niet meer goed maken en na elke horde zakte ik weer te ver door mijn benen. Ik had een tijd van: 15.88
Niet beter dan mijn PR. Na een lange pauze mocht ik weer in de blokken zitten. De serie-indeling was opnieuw opgesteld aan de hand van het resultaat van de eerste series. Ik startte en wilde maar één ding: als eerste over die streep. Na een goede start en een goede voorsprong tot de 7e horde werd het 'moeilijk' en de laatste hordes gingen wat minder. Toch kwam ik als eerste over de finish in een tijd van 15.17, een dik PR! Als laatste op die dag had ik die 300mh; die ging wel goed. Nog nooit echt op getraind, maar het ging wel lekker. Ik had een tijd van 46.93. Na dit weekend heb ik vakantie, lekker rustig aan doen en LEKKER TRAINEN!

Groet,

Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten