zondag 17 mei 2015

B-Junioren Competitie en meer!

Hallo Lezer,
  
In het weekend van 9-10 mei had ik 2 wedstrijden. De medaille-wedstrijd van Zaterdag was in Heerde, een leuke thuiswedstrijd maar verder niks speciaals. Zaterdag begon met Hoogspringen, dit begon erg goed, ik ging zonder foutsprongen over de 1,75m. Daarna kwam de 1,80m, de eerste sprong was fout, ik had hem bijna maar hij ging er net vanaf. De tweede poging nam ik mijn rust, want ik wist dat het erin zat dat ik 1,80m kon halen. Na een afzet iets te ver van de mat kwam ik er toch over!
Als 2e onderdeel had ik 100m, ik wilde richting de 12,20 lopen maar het belangrijkste was dat het goed voelde. Dit lukte, ondanks dat ik helemaal alleen liep haalde ik een goede tijd van 12,04. Een dik PR van 6 tienden! Daarna had ik discuswerpen, nadat ik de 1e worp verpest had lukte het bij de 2e worp wel en wierp ik weer een PR, de discus landde na 41,67m. Als laatste onderdeel had ik de 800m, ik had deze afstand nog nooit gelopen dus het was gokken op welk tempo ik weg moest. Voor de tusentijden gingen we uit van mijn 1000m prestatie en na een goede 400m kreeg ik volop de wind tegen en werd het echt zwaar, ik kreeg iets verval op het schema van 2.16, maar na een goed eindstuk kwam ik toch nog aan in 2.18,87, een hele mooie tijd voor mij.

De dag daarna, de zondag, had ik een competitiewedstrijd met de B-Junioren. Het eerste onderdeel was hordelopen, dit ging redelijk, ondanks een goede start verloor ik snelheid en had ik moeite met de drie-pas tussen de hordes die verder uit elkaar staan omdat ik meedeed aan een hogere categorie. Daarna had ik polsstok: na een uurtje te hebben gewacht op mijn voorgangers in het prachtige weer mocht ik beginnen. De eerste sprong haalde ik, maar daarna ging het wat minder, ik begon veel foutsprongen te maken doordat ik een te 'lichte' stok had. Hier kwam ik gelukkig net op tijd achter en hierdoor lukte het me te herpakken en uiteindelijk 3,30m te halen. Als laatste hadden we de 4x100m estafette, we hadden niet zoveel geoefend op dit onderdeel, maar we hadden vertrouwen dat we een mooie tijd konden lopen. Dit gebeurde ook, we liepen erg goed, hadden goede wissels en finishten slechts  vijf tiende boven het clubrecord!
Kort samengevat, een prachtig weekend met leuke wedstrijden en veel PR's!

Groet,

Léon


Geen opmerkingen:

Een reactie posten