zondag 27 september 2015

Clubdag

Hallo Lezer,

Gisteren waren de clubkampioenschappen, het heette eigenlijk de ”clubdag” en zo voelde het ook, e. De 7 seconden verbetering als familie gaf een lekker gevoel Deze clubkampioenschappen waren erg leuk en ook een afsluiting van een fantastisch outdoor seizoen!
een rustige wedstrijd. We mochten zelf de onderdelen kiezen waardoor er veel ongewone onderdelen weden gedaan, zoals het eerste onderdeel wat ik deed. Mijn eerste onderdeel was de 400m horden, met nog geen eens 4 banen vol gingen we van start. Na 50 meter kwam ik goed in een ontspannen ritme en tot de 250m kon ik lekker lopen. Vanaf die 250 meter werd het moeilijker en begon ik foutjes te maken, ik raakte de een-na laatste horde en ik viel zelfs over de laatste horde. Met een judo-rol stond ik snel weer op de benen en toch haalde ik nog een hele mooie tijd van 1.03, dit betekende dat een tijd rond de 58 seconden er in zat wat een prachtige tijd zou zijn op dit onderdeel voor de B-Junioren. Hierna had ik het verspringen, hier kreeg ik door dat ik niet meer de vorm had van de afgelopen weken en na de 400m horden zaten mn benen helemaal vol en kwam ik niet verder dan 5,20m. Vlak daarna had ik het kogelstoten, ook dit ging niet geweldig, maar met een afstand van 12,01 was ik nog wel blij. Hierna had ik de 150m, een ongebruikelijk onderdeel maar het stond op het programma. Ik had zelfs kans om het clubrecord te verbreken, ik startte goed en kon goed doorsprinten tot de finishlijn. Dit resulteerde in een clubrecord van 18,1s. Na een lange pauze deed ik nog de 4x200m estafette samen met Stijn, Jasper en Jurian. We gingen voor het clubrecord bij de senioren, en dit lukte. Nadat ik mn spikes had verwisseld mocht ik direct al weer naar de startlijn voor de familie-estafette waar ik de 600m liep, ik liep op zich lekker en we werden 2

Groet,


Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten