zondag 26 juni 2016

Het is al weer veel te lang geleden dat ik wat heb geschreven. Er is in de tussentijd echt gigantisch veel gebeurd. Het begon 5 juni met de hogere hordes waar ik de vorige keer over had verteld. We hadden een competitie wedstrijd en ik stond ingedeeld op de 110m horde. Ik ging goed weg, raakte een paar hordes aan en kwam doodop over de finish. Hordelopen met die hogere hordes is toch een uitdaging en daarom gingen de laatste hordes toch wel moeilijk, toch was ik blij met hoe het ging want ik had er maar 1x op getraind. Na een kwartiertje stond ik al weer de 6kg zware kogels weg te smijten, ook deze kogel is zwaarder dan de normale kogel die ik heb voor mijn eigen leeftijd. Dit ging op zich ook prima en ik haalde een mooi pr. Direct daarna mocht ik inspringen bij het polsstokhoogspringen waarna ik direct aan de beurt was. Ik haalde mn aanvangshoogte makkelijk en ook 4.30 ging heel soepel. Toen kwam de lat op 4.40m, dit zou een pr betekenen. Ik moest snel achter elkaar door springen en zonder dat ik het door had waren mn handen erg glad geworden. Bij mijn 2e poging op 4.40m ging het fout, ik zat vol in de buiging toen mijn handen van de polsstok af gleden. De polsstok kwam met een gigantische kracht tegen mn linker elleboog en het deed flink pijn. Zonder dat ik het door had zat er zelfs een flinke snee in mn arm! Ik moest direct naar de EHBO toe en daar zeiden ze direct al dat het gehecht moest worden, dus direct door naar het ziekenhuis. Ik heb een week niet getraind om het weekend daarna in Rotterdam weer te kunnen polsstokhoogspringen.

Het herstel ging goed en bij het inspringen in Rotterdam voelde ik dat ik de wedstrijd wel zou kunnen doen. Ik begon op 4.20 en daar ging ik heel makkelijk over heen, dit gaf vertrouwen voor de volgende hoogte: 4.40m. Op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om 3 keer achter elkaar mijn sprongen volledig te verpesten waardoor ik er dus uit lag na slechts één goede sprong. Ik baalde hier gigantisch van en op weg naar huis voelde ik me echt ziek van mn

Nu ik dat allemaal weer heb verteld is het tijd om weer te denken aan het NK Junioren in Breda over een kleine week. Zaterdag heb ik het polsstokhoogspringen waar ik alles van mijn polstrainingen eruit
prestatie omdat ik wist dat er zo veel meer in zat. Een week later had ik weer een wedstrijd. Ik was weer bekomen van de schrik van de competitie-wedstrijd en ook de frustratie van de polsstok-wedstrijd in Rotterdam was er uit en mn elleboog zat er ook nog aan, ook niet onbelangrijk. Ik begon de dag goed met een klein pr op de 100m. De rest van de dag ging wel oke. Hoogspringen had ik goede sprongen maar zat de timing weer niet goed en kwam ik 'maar' tot 1.80, ook kogel met 12.68 werd ik niet bepaald warm van. Het afsluitende onderdeel discuswerpen liet ik toch wel zien dat ik nog wat goeds kon presteren, met een mooie worp boven de 40m was ik erg blij.
ga halen om mijn indoortitel te verdedigen. Op de zondag heb ik 110m horde, hoog en kogel. Ik erg benieuwd en heb er veel zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten