zaterdag 9 juli 2016

Vandaag had ik mn laatste wedstrijd van het voorseizoen, ik deed alleen mee aan de 200m en het polsstokhoogspringen. Bij de 200m had ik een duidelijk doel: het clubrecord verbreken. Dit zou heel goed moeten lukken, maar ik had toch nog wel wat spanning want ik had al heel lang geen 200 meter meer gelopen. Ik had geen flauw idee hoe ik het moest indelen, maar toch had ik wel vertrouwen dat ik een mooi record kon lopen omdat de trainingen voor het NK zo goed (en snel) gingen. Uiteindelijk liep een hele degelijke 200 meter waar ik tegen mijn vader en mn broer in de serie een tijd van 23.34s liep, dit betekent een pr van bijna driekwart seconde en een dik clubrecord. Vlak hierna had ik het polsstokhoogspringen. Omdat ik geen goede (zware/lange) stokken beschikbaar had moest ik uit een heel erg verkorte aanloop springen, namelijk een 8-pas. Het ging in deze wedstrijd dus niet echt om de hoogte, maar ik zag het meer als training voor het gevoel. Op zich ging ik best lekker en kwam ik twee keer in mn eerste poging over de 3.70 en 3,90m. Vanaf toen begon het heel hard te waaien en te regenen en hebben we uiteindelijk besloten om te stoppen, omdat het echt gevaarlijk begon te worden.
Met deze wedstrijd sluit ik dus mijn voorseizoen afgesloten. Ik ben tevreden met hoe mijn seizoen tot nu toe gaat, al denk ik wel dat er nog meer inzit. Als het goed zit komt het er allemaal dit naseizoen uit. Nu ga ik nog een kleine week trainen voordat ik twee weken rust neem om zo dit naseizoen te kunnen knallen! Mijn belangrijkste wedstrijd wordt dan de Keistadmeerkampen op 27 en 28 augustus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten