zondag 18 september 2016

Een tijdje geleden heb ik mn tweede tienkamp afgerond, dag 1 begon erg moeizaam. De 100m ging het eerste stuk fantastisch, maar ik zakte op het eind in wat resulteerde in een matige 11,88s. Met verspringen maakte ik dit eigenlijk al dubbel en dwars goed door in de laatste sprong een dik pr te springen van 5,80m. Toen kwam het dieptepunt van mn neerkamp, het lukte me niet om in mn eerste 2 pogingen een fatsoenlijke stoot te produceren bij het kogelstoten, het kwam dus aan op de 3e en allerlaatste poging. Deze ging erg goed, maar helaas was de stoot net ongeldig omdat ik uit balans was en mn teen net over de rand kwam. Hier miste ik gigantisch veel punten een mooie plaats/score leek uit zicht. Hoogspringen ging daartegenin heel soepel en ik haalde alle hoogtes in 1 keer tot en met de 1.87m, wat een evenaring van mn 12 maanden oude PR is, hier was ik dus heel blij mee. Als laatste onderdeel van dag 1 heb ik me helemaal stuk gelopen op de 400m en kwam ik tot een redelijke tijd van 53,84s.

Dag 2 begon ik ook weer matig, ik liep 15.29s op de 110m horde wat ruim boven mijn record was. Discuswerpen ging heel steady en degelijk en ik had 3 goede worpen en kwam tot een mooie 39,31m. Nu was het tijd voor mijn lievelingsonderdeel, het polsstokhoogspringen. Dit maakte het tegelijkertijd ook een 'gevaarlijk' onderdeel omdat ik op het eind na een hele tijd wachten helemaal in mn eentje zou moeten springen wat erg moeilijk is. Gelukkig ging dit goed en kwam het eindelijk allemaal een beetje fatsoenlijk bij elkaar wat ik in trainingen heb laten zien. Ik haalde ook hier alle hoogtes tot en met 4.47m in één keer, een dik PR dus! Het Speerwerpen ging wel oké, met ruim 40 meter deed ik het prima. De afsluitende 1500m was de opdracht om gewoon zo lang mogelijk achter de nummer 4 in het klassement te blijven zodat ik mijn 3e plaats kon houden. Dit lukte en ik werd 3e met toch nog een mooi PR puntentotaal met 6354 punten.
Een week hierna heb ik nog een polsstokwedstijdje in Amsterdam gedaan, ik hoopte hier te kunnen laten zien dat het nog een stukje hoger kon. Helaas lukte dit niet, maar 4.41m was naar omstandigheden een hele mooie hoogte. Nu heb ik net een paar rustige weken er op zitten en gaan we aankomende week beginnen aan een zware maar ook mooie winter/opbouw periode. Maar als toetje over 2 weken de clubkampioenschappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten