zondag 6 april 2014

Best veel horden..

Hallo Lezer,

Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste outdoorwedstrijd in Epe. Ik hoefde niet al te vroeg op de baan van AV Cialfo te staan maar ging er op tijd naartoe om die dag goed voor de dag te komen. Om te beginnen ging ik inlopen en kijken bij andere mede-gemzen. Daarna even wat oefeningen doen, andere schoenen aan  en dan inwerpen.  Toen begon de wedstrijd…   eerst had ik discus en mijn eerste worp was buiten de lijnen. Bij de tweede worp wilde ik ´save´ 30 meter halen voor de volle 3 punten en dat lukte ook in de 2e worp,  maar hij kon nog veel verder en dat liet ik zien in de 3e en verste worp van ruim 37 METER! Een pr van bijna 7 meter.  Na die worp snel door naar ver die uiteindelijk uitliep,  dus had ik nog een korte pauze om me op te laden. Dat resulteerde ook in een pr die ik direct haalde bij de eerste sprong van 4.65m. Na ver had ik horden waar ik de laatste weken niet getraind had aan mijn toch al wat zwakke start, maar bij het instarten ging het goed. Ik zat al direct in de eerste serie baan 2. Na het startschot schoot ik uit de blokken kwam OK uit op de eerste horde en dan vol gas erop wat hordes raken maar volop doorgaan. Mijn tijd was 15.4s waarmee ik ruim onder de limiet voor 3 punten zat en ik voelde dat er nog ruim verbetering in zat.  Als laatste had ik kogel waarmee ik ook weer een pr had.  In mijn laatste poging kwam ik tot 9.41m wat net niet genoeg was voor de 3 punten.
Toch ben ik ruim tevreden over de resultaten met verschillende records en zelfs nog verbeterpunten, dus ik hoop op binnenkort nog meer records!
Groet


Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten