maandag 2 juni 2014

1e dag Brabantse Meerkamp Gemert

Hallo Lezer,

31 juni had ik mijn eerste 8-kamp, de eerste dag begon goed voor een meerkamp. We kwamen na een ruim uur rijden aan in Gemert. Na een tijdje inlopen en goed rekken. Mijn eerste onderdeel was de 100m sprint. Na mijn blessure heb ik veel aan snelheid moeten inleveren, daarom was het doel van deze winter ook: veel snelheid winnen! Ik startte matig dus moest snel rechtop komen, maar het middenstuk ging super en dat resulteerde in een geweldige tijd van 12.69, een dik PR en weer een verrassing op de sprint. Na een paar minuutjes rust ging ik direct al naar discus om daar in te werpen. De eerste poging was goed maar ik kwam bij het doordraaien net over de lijn van de ring, Ongeldig! De tweede worp was op 90% maar wel een mooie afstand van: 36.19. De derde worp was ook wel goed, maar ik worp hem iets te hoog af waardoor die net iets minder ver was. Als 3e onderdeel van de 1e dag had ik het speerwerpen, waar ik de laatste tijd een klein beetje moeite mee heb. Na drie OK worpen was de verste afstand 32.39. Het laatste onderdeel van dag 1 had ik hoogspringen waar ik de laatste maanden minder op heb getraind, maar wel vol vertrouwen kwam ik naar de hoogspringmat om te springen. Het inspringen ging goed en ik begon op 1.45 om niet te veel te springen. Alles gehaald tot en met 1.60, de eerste poging op 1.65 raakten ik NET aan met de kuit en de lat viel eraf. De 2 pogingen daarna kwam ik ook net niet over de 1.65, maar wel weer een evenaring van mijn PR van 1.60. Na het hoogspringen uitlopen, rekken en inpakken om weer naar huis te gaan!

Morgen zal ik een verhaaltje over dag 2 uploaden, waarin veel dingen zijn gebeurd. Ook heb ik vrijdag mijn blog een beetje veranderd, ik heb mijn blog helemaal nieuw gedesigned, ik denk dat het er zo een stuk leuker uitziet en ik zal voor de verandering dit misschien wel vaker doen. Ook al heb ik een filmpje over de 1 dag gemaakt, je kunt hem via deze link bekijken.

Groet,

Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten