dinsdag 3 juni 2014

2e dag Brabantse Meerkamp Gemert

Hallo Lezer,

Dag 2 van de  Open Brabantse Kampioenschappen Meerkamp in Gemert was fantastisch. Als eerste onderdeel had ik horde, waar ik veel op heb getraind en dit kwam er allemaal uit in een keer! Mijn enige keer instarten kwam ik volop tegen de horde aan en ik mocht niet opnieuw instarten, maar toch een goede horderace wat resulteerde in een PR van 15.06. Als tweede onderdeel het verspringen, ook op dit onderdeel moest ik na mijn blessure veel inleveren. Verspringen levert veel punten op, maar ook dit onderdeel ging top. De eerste poging ging goed en direct al een dik PR van 4.78 in de twee pogingen daarna kon ik me nog een keer verbeteren naar 4.82. Als een-na-laatste onderdeel van de meerkamp had ik het kogelstoten, kogelstoten ging goed in de trainingen en ook hier. Toch zat er nog een beetje meer in dacht ik zelf en met de afstand van 9.99 had ik weer een dik PR, maar net niet over de 10 meter…
Als allerlaatste onderdeel de 1000m, een superzwaar en slopend onderdeel. Het doel was om tegen de 3.10 te lopen om dicht bij de 5000 punten  te komen. Na een razendsnelle start kwam ik op tempo, maar na 500-600m zakte ik af op het snelle tempo wat ik daarvoor liep. Op het 800m-punt kwam ik precies door op een rondetijd van 3.10, nog even aanzetten en finishen. Na een tijdje wisten we de officiële tijd, 3.08,07 weer een dik PR van bijna 5 seconden!


Dit was mijn eerste meerkamp en direct een hele goede, ik zal de volgende meerkamp proberen om over de 5000 punten te komen. Dit zal een grote uitdaging worden!
Om alle uitslagen te bekijken kan je HIER klikken.
Het filmpje over dag 2 zal ik maandag  uploaden en kan je dan HIER bekijken
Mijn volgende 8-kamp is al weer over 2 weken in Dronten waar ik zal strijden om Gelders kampioen te worden op de meerkamp.

Groet,

Léon


Geen opmerkingen:

Een reactie posten