maandag 22 februari 2016

Nederlands Kampioen!


Foto: Hans Braker ©
Dit weekend had ik de laatste wedstrijd van het indoorseizoen, de NK Junioren Indoor. Dit was een weekend om nooit te vergeten! Ik werd voor het eerst in mn leven officieel Nederlands Kampioen bij de junioren B! Zaterdag had ik het polsstokhoogspringen waar ik met 11 andere atleten meedeed voor de medailles. Toch leken voor mij de medailles wel ver weg omdat ik nog maar net goed bezig ben met polsstokhoog en nog heel weinig ervaring heb met pols, en helemaal niet op grote kampioenschappen. Ik begon de wedstrijd voorzichtig op 3.70 en ging zo verder. Ik maakte veel foutsprongen zoals je op de foto hier onder kan zien. Uiteindelijk bij de 4.15 had ik bij mijn eerste 2 pogingen de lat er vanaf gegooid en moest ik de derde wel halen, anders had ik geen pr en een 7e plaats wat toch wel een teleurstelling zou zijn. Ik haalde die 3e poging ruim en ook 4.25 wist ik in de tweede poging te halen. Op dat moment was ik al zeker van mijn zilveren medaille, maar toen wilde ik ook voor goud gaan! Ik moest ook weer de derde poging op 4.35 halen, want de andere had minder foutsprongen en ik had een hoogte overgeslagen, dus hij had ook nog een hogere hoogte staan. De derde poging haalde ik en heel Omnisport ontplofte! Ik haalde de derde poging en mijn tegenstander haalde de derde poging op 4.35 niet. Dit betekende dat ik Nederlands Kampioen was op het polsstokhoogspringen, iets wat ik never nooit had verwacht!
De tweede dag, de zondag was alle druk voor mij er af. Toch wilde ik nog goed presteren, dit lukte niet helemaal want bij de series horde werkte mijn hamstring erg tegen en kon ik niet goed starten. Pas bij de derde horde kwam ik op gang en mijn tijd was hierdoor slecht. Direct daarna ben ik naar de fysiobehandeling in Omnisport gegaan om mn hamstring te laten behandelen. Dit had goed gewerkt want ik voelde niks van mn hamstring bij het hoogspringen. Toch voelde ik alle belasting van de afgelopen weken en mijn kuiten zaten ‘vol’, ik kon vaak niet goed afzetten en ook hier maakte ik veel foutsprongen. Er zaten ook hele goede sprongen tussen, waar ik bijvoorbeeld de derde poging op 1.81 ruim haalde. Toch lukte me het niet om de 1,84 te halen. Ook hier had ik weer een paar goede sprongen waar ik ruim de hoogte had, maar de diepte was verkeerd en de lat viel er telkens vanaf.

Toch heb ik fantastisch weekend gehad en kan ik nog steeds niet geloven dat ik Nederlands Kampioen ben voor het eerst van mn leven. Dit motiveert enorm om telkens weer die lange reizen naar Zoetermeer te maken en door te blijven gaan, op naar het outdoor seizoen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten