vrijdag 19 februari 2016

NK's!

Foto: Ed Turk ©
Hallo Lezer,

Afgelopen weekend heb ik mijn allereerste indoormeerkamp afgerond bij het NK Meerkamp. Twee dagen heb ik meegestreden bij de 1 jaar oudere B-Junioren en dit verliep erg goed. Ik begon het eerste onderdeel met een dik pr op de 60m, waardoor ik wist dat de snelheid goed zat. Daarna als tweede onderdeel: ver, waar ik erg veel moeite mee heb. Gewoon degelijk gesprongen, ik denk dat ik wel meer kon maar dat kwam er niet helemaal uit en 5.68 was een prima afstand voor mij. Kogel had ik in de 3e poging ook een weer heerlijke uithaal naar een dik pr van een meter! Polsstok was erg moeilijk omdat er erg  veel deelnemers waren waardoor ik letterlijk 3 uur moest wachten tot ik mocht springen. Toch kwam ik rond 3,80m in mn ritme en kwam ik echt hoog en ik haalde 4.10m!. De tweede dag begon ik ook weer super met horde, een dik pr (van 8,80 naar 8.69). De laatste tijd ging het minder en had ik veel moeite met de tussenafstand tussen de hordes. Toen had ik wel echt het gevoel van: Ik kan het wel! Als 6e onderdeel hoog, hier hoopte ik gewoon goed te springen en dan zouden de hoogtes wel komen. Ik sprong goed, alleen was de timing niet helemaal goed waardoor ik ruim over de 1.85 ging, maar de hakken hem er telkens vanaf tikte, het bleef dus bij 1.82. De 1000m tijd zelf viel erg tegen met een tijd rond de 3min. Toch denk ik dat ik er alles uit heb gehaald en dat de pijntjes, de meerkamp, de verkoudheid en de 200m rondbaan het verschil waren. Een dik clubrecord op de 7-kamp met 4592 punten en de 4e plaats bij de B-Junioren!
Morgen heb ik het NK Indoor Junioren B voor de individuele onderdelen. Zaterdag doe ik polsstokhoog en zondag horden en hoogspringen. Ik benieuwd wat ik kan laten zien en wat ik kan presteren!

Groet,



Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten