dinsdag 14 februari 2017

NK Meerkamp 2017


Afgelopen weekend was het dan zover, ik had het NK Meerkamp, mn allereerste officiële Nederlands Kampioenschap. De trainingen gingen allemaal erg goed, maar ik had toch nog wat last van mijn scheenbeenblessure. Toch stond ik vol vertrouwen aan de start, ik was namelijk de favoriet voor de titel. Het eerste onderdeel was de 60m sprint, ik kwam slecht uit het startblok maar kwam daarna toch goed terug en liep ondanks de slechte start toch nog een klein pr van 7,47s. Ik wist dat er een stuk meer in had gezeten, maar ik moest snel door naar het verspringen. De eerste sprong was direct al prima met 5,84m dus dat gaf veel rust. De derde poging zette ik alsnog alles op alles om de afstand toch nog flink te verbeteren en dit lukte met 6.11m! Ik was  zo ongelofelijk blij dat ik eindelijk over die 6m sprong en dit leverde ook gigantisch veel punten extra op. Vlak daarna was het kogelstoten, bij het instoten kwam ik ruim over de 15m dus dit beloofde veel. Helaas lukte het mij niet om in mijn 3 wedstrijdstoten verder te komen dan 14,14m. Ik wilde een stuk verder stoten, maar moest dat snel van me af zetten om door te gaan naar het polsstokhoogspringen. Na het inspringen moest ik 3 uur wachten voordat ik aan de beurt was en gelukkig haalde ik toen mijn aanvangshoogte in 1 keer. Na een paar hoogtes overslaan belandde ik bij de 4.71 nadat ik de 4.51 en 4.61 had gehaald. En zelfs de 4.71m wist ik in mijn tweede poging te halen. Dit betekende gigantisch veel punten en een 4e plek op de ranglijst allertijden op het polsstokhoogspringen.  


Na een super 1e dag was het zaak om die lijn door te trekken op de 2e dag, dit lukte heel goed met een dik pr op de horden. Na weer een slechte start kwam ik goed op gang en finishte ik na 8,31s. Ik had een hele ruime voorsprong op de concurrentie en zag de kans op een heel goed puntentotaal voor de ranglijst allertijden die misschien wel richting het Nederlands record zou komen. Ik nam risico bij het hoogspringen nadat ik mijn aanvangshoogte had gehaald om van 1.79 direct naar 1.85 te gaan. Dit pakte helaas niet goed uit, ik stond goed te springen maar er gingen wat dingen mis bij de timing waardoor de 1.85 er drie keer vanaf ging en ik dus uiteindelijk 1.79 had gehaald. Erg jammer omdat ik hier veel punten had verloren en een echt goede score niet meer realistisch was. Het laatste onderdeel, de 1000m, kon ik doortrekken naar een 3.00min. Dit was niet echt een goede tijd, maar de titel was binnen! Al vanaf klein atleetje droomde ik ervan om in het Omnisport Nederlands Kampioen Meerkamp te worden en dat was gelukt! Kortom, het was een fantastisch weekend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten