zondag 18 mei 2014

Wedstrijd Weekend!

Hallo lezer,

Dit weekend was een weekend met meerde wedstrijden. Ik begon Vrijdag met een DSM Baancircuit, ik deed mee aan de 100m en dat ging voor mijn gevoel goed, ik kon goed in mijn ritme komen en kon goed doortrekken, maar er hingen nog geen uitslagen dus ik wist de tijd nog niet.

De dag daarna had ik een OGOK individueel in Almelo. Ik was rond 10 uur daar en kwam gelijk aan met de andere mede-gemzen en trainer Harry Post. Ik begon met inlopen voor discus en de 100mh, ik had namelijk tijdens discus de serie van de 100mh. Discus begon goed maar ik kon de eerste poging van 36,61m niet overtreffen in de 2 pogingen daarna. Ik mocht toch nog drie extra pogingen doen omdat ik in de finale zat! Van die drie kon ik er maar één doen, en die was helaas ongeldig. Direct door naar horde, spikes aan, instarten en direct de serie lopen. Ik startte en kwam goed uit en kon redelijk doorgaan, ik hield m'n hoofd erbij en gaf aan het eind niet alles om daarna nog te kunnen knallen! Mijn tijd was 15.69
Toen kwam de 2e helft van mijn dag, na 2 uur pauze kon ik weer aan de slag. Na goed inwerken ging ik naar de speeraanloop om me daar te melden. De eerste was weer een degelijke opening, maar er zat veel meer in! Helaas kon ik dit in de 2 pogingen erna niet waarmaken en moest ik genoegen nemen met 32.95m en een 9 plaats. Als laatste had ik de 110mh finale, na weer wat inwerken en weer opnieuw opladen (dat was niet zo makkelijk na die speer-resultaten) stond ik alweer in de startblokken. Na het startschot was ik goed weg, maar verloor bij de eerste 3 en de laatste 3 hordes veel tijd door de horde niet goed genoeg aan te vallen waardoor ik tussen al het C2 geweld als 5e over de streep kwam met een tijd van 15.66. Een halve seconde boven mijn pr en dus in mijn ogen een waardeloze tijd!
Toch kan ik dit lange verhaal afsluiten met voor mij GE-WEL-DIG nieuws. De uitslag van de DSM wedstrijd van vrijdag staan er inmiddels op en ik had een tijd waarvan ik geen eens durfde te denken. Ik heb mijn eigen verwachtingen vermorzeld met een tijd van 13.05. Na mijn lange knie-blessure is mijn sprinttechniek en snelheid verschrikkelijk achteruit gegaan, ik heb deze winter veel getraind op sprint en veel tijd aan besteed en dat kwam allemaal bij elkaar in één keer! Toch nog iets positiefs na de voor mij tegenvallende OGOK, ik had het gevoel dat er veel meer in zat en dat het er niet uit kwam. Maar ja..... zeker weer m'n leermomenten gepakt. Volgende wedstrijd weer knallen!    

Groet,

Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten