zondag 15 juni 2014

2e dag Meerkamp Dronten

Hallo Lezer,

Ik ben thuis en zit bij te komen van de meerkamp, ik ben KAPOT! Toch ben ik erg blij, ik zal maar beginnen bij het begin. De dag begon met hordenlopen, een onderdeel waar je ontzettend veel punten kan verdienen, en dat lukte! Mn tijd was 15.13. De start was goed, maar ik kon niet snel na de horde naar de grond komen. Toch een mooie tijd die dicht bij mn PR was. Als tweede onderdeel had ik discuswerpen, dat ging lekker. De eerste worp ´schepte´ ik een beetje, maar de tweede worp (37.80m) was goed voor een nieuw PR! Als een-na-laatste onderdeel van de dag had ik speerwerpen, waarbij ik het gevoel had dat ik toch wel verder dan mn PR kon komen en dat lukte! Ik kon mn PR aanscherpen tot 34.99m, net niet over de 35m maarja... Als laatste onderdeel de 1000m. Een zwaar onderdeel waar je alles eruit moet halen. De start was om 15.20, ruim op tijd was ik al bij de start om op een schema van 3.05 weg te gaan. Ik wist niet wat ik moest lopen voor een Meerkamp-PR-puntentotaal of om boven de 5000 punten te komen. Gewoon gas d'r op en voor nog een PR gaan. Ik ging goed weg en liep voor op schema tot de 800m. Daar hoorde ik dat ik precies op 3.05-tempo liep. De laatste 200 de eindsprint inzetten, en ik kwam door in 3.01,80 weer een dik PR, mn 3e van de dag. Bij de prijsuitreiking was er ook nog iets verrassends, ik was eerste, maar heb ondanks de eerste 2 slechte onderdelen van dag 1 toch nog boven de 5000 punten gescoord. Boven de 5000 punten was een doel voor dit jaar en dit heb ik al bij mn 2e meerkamp gehaald, en daar ben ik echt heel blij mee! Ik heb ook net het filmpje over dag 1 geüpload, weer geen plaatje maar direct weer een filmpje derbij.

Groet,

Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten