zondag 31 augustus 2014

C-Spelen 2014

Hallo Lezer,
 
Vandaag heb ik de C-Spelen in Amsterdam afgerond.

Het was een weekend met 4 onderdelen.
dag 1: 100 meter horden en speerwerpen
dag 2: 100 meter sprint en discuswerpen

Zaterdag was de 1e dag, ik begon met horde. De start was matig en ik kon niet lekker doorlopen. Toch lag ik 2e in de serie en kon ik hem rustig uitlopen op het eind. Daarna was speer, na een worp buiten de lijnen en een mislukte worp moest het gebeuren in de 3e ronde. In de 3e ronde haalde ik een nette afstand van 33.41. Deze afstand staat niet op de uitslagen, er is waarschijnlijk iets fout gegaan. Als laatst die dag had ik de halve finale hordelopen, een finaleplaats zat er niet in want ik moest dit weekend het voornamelijk tegen C2's opnemen (een jaar ouder dus). Na een redelijke start 'vergat' ik mijn techniek, ik kwam als 5e over de streep met een tijd 15.20, toch nog vlak bij mn PR. 

Zondag, de tweede en laatste dag. Ik begon met 100m, na gewacht te hebben op 8 series mocht ik eindelijk starten, in serie 9. Dit waren de series, ik had geen kans om in de halve finales te komen omdat ik weer tegen C2's moest lopen. Na weer een redelijke start kon ik goed optrekken met iemand anders. Ik kwam net iets voor hem over de streep met een nette tijd van 12.88. Daarna had ik discus, de eerste poging ging goed en de afstand: 37.28 was ook goed. De tweede worp ging super, maar helaas... de discus kwam net buiten de lijnen. De laatste worp probeerde ik alles erin te leggen, maar dat pakte niet goed uit en ik had die poging dus verpest.

Nu zit ik thuis en kijk ik terug op een weekend waar ik heb laten zien dat ik op de goede weg ben richting de Nationale Meerkamp Kampioenschappen Tilburg. Op sommige onderdelen moet ik nog wel wat trainen. Volgende week moet ik ook weer naar school en heb komend weekend weer een wedstrijd, in Heerde!


Groet,


Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten