dinsdag 30 december 2014

2 wedstrijden!

Hallo Lezer,

Dit weekend had ik 2 wedstrijden, zondag in Gent en gister in Dronten. Ik wilde graag naar Gent omdat dat een mooie baan is met veel tegenstand. De dag daarna ging ik naar Dronten omdat daar de laatste hoog-wedstrijd was voor de C-Spelen. 


Zondag ging ik al vroeg weg, eenmaal aangekomen ging ik inlopen voor het eerste onderdeel, hordelopen. Wat het speciaal maakte was dat de hoogte anders is in België voor de Cadetten, maar de tussenafstand niet. Ik zat in de 2e serie, dit was wel jammer want ik kon me niet echt aan iemand optrekken. Voor mijn gevoel was het matig en dat was ook te zien in de tijd. Na een korte pauze had ik kogelstoten, ik hoopte dat ik een mooie afstand kon neerzetten, het liefst over de 11 meter. Dit lukte helaas niet, de eerste 2 worpen waren slecht en in de laatste ronde lukte het toch nog om 10,58 meter te stoten. Ik moest daarna snel door naar de 400m. De 400m?!?, ja. Ik vond het leuk om eens een 400m te doen en dit kon hier. Ik zat in de serie met een paar bekenden uit Nederland en dit maakte het extra leuk. Na een ingehouden start kon ik versnellen en op het laatste stuk nog net als eerste over de streep komen in een tijd van 58,63.

Maandag ging ik naar Dronten voor de Solana indoor. Ik begon met 30m sprint, wat voor mijn gevoel goed ging, de tijd was alleen iets minder. Dit komt waarschijnlijk door de zware wedstrijd van zondag. Als tweede onderdeel had ik kogel, ik had iets recht te zetten. Ik kon dit echter niet zoals ik wilde, de eerste twee afstanden waren wel beter dan zondag, maar in de derde ronde haalde ik precies dezelfde afstand, 10.58. Als laatste had ik hoog, dit was het onderdeel waar ik voor was gekomen. De eerste paar pogingen gingen moeizaam, ik voelde zeker dat ik al redelijk wat onderdelen had gehad. Toch lukte het om in de 2e poging 1.65m te halen. De 1.70m lukte net niet, het zit er wel in. Nu op naar vrijdag waar ik eindelijk weer een goede horde-race wil lopen!

Groet,


Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten