zondag 1 maart 2015

Indoor seizoen met 1e NK afgesloten!

Hallo Lezer,

Vandaag was het debuut op de NK Indoor voor mij, dit ging voor deze omstandigheden best goed. Het was wel heel anders dan de C-Spelen of een andere wedstrijd. Er waren allerlei extra regeltjes en die regels werden erg strak nageleefd. De dag begon voor mij met het inlopen in de inloophal voor mijn eerste onderdeel, 60mh. Doordat ik last had van mijn enkel heb ik een lange rust gehad, dus ik wist niet wat ik kon verwachten. Na wat instarten en oefeningen gingen we met een paar anderen naar de callroom. Hier werd van alles gecheckt, van spikepuntjes tot reclame op kleding. Ik zat in de eerste serie met snelle jongens. Mijn doel was om achter hun aan te gaan en een pr te lopen. Nadat we ook ingestart hadden op het wedstrijdterrein zaten we dan in de blokken voor de series. Het startschot klonk, maar toen we bij de eerste horde waren klonk het 2e startschot, een valse start dus. Gelukkig werd er niemand gediskwalificeerd. Wat er daarna gebeurde weet ik niet precies, ik startte goed maar het ging bij de eerste horde al niet lekker en daarna liep ik achter de feiten aan. De race was matig en de tijd ook: 9.15 sec. Dit was niet wat ik hoopte, maar ik kon het snel uit mijn hoofd zetten want ik moest ook al snel naar het hoogspringen. Eenmaal aangekomen bij het inspringen voor hoog voelde het wel ok, maar ik voelde nog meer, mijn enkel. Het enige wat ik kon doen was hopen dat ik er niet te veel last van zou krijgen. Gelukkig had ik er niet zo veel last van, ondanks dat ik veel sprongen heb gemaakt. Het begon goed: in 1 keer over de 1.60 en 1.65. Bij de 1.70m kostte het me 2 pogingen en de 1.75m kostte me 3 pogingen. Daarna had ik niet meer genoeg energie voor de 1.80m, ik zat er weer dichtbij ik was er bijna overheen. De 1.80m komt zeker nog wel in het zomerseizoen, het indoorseizoen is voor mij nu afgelopen. Dit was mijn eerste NK en ik ben er best tevreden mee.

Groet,

Léon Mak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten