vrijdag 14 augustus 2015

NK B Junioren en meer!

Hallo Lezer,

Na een tijdje rust op mn blog was het tijd om weer eens iets te schrijven. Afgelopen weken ben ik op vakantie geweest, maar nog belangrijker  was de NK Junioren eind juni in Breda. Ik mocht daar als C-Junior aan meedoen wat ik erg leuk vond. De eerste dag had ik alleen 100m sprint, dit ging niet zoals ik wilde en met een tijd boven de 12.00 was ik ook niet echt tevreden. Dit was mijn enige onderdeel die dag en omdat ik niet door was naar de halve finales mocht ik direct weer naar huis. De tweede dag hoopte ik betere prestaties te halen, dit leek een lastige opgave omdat ik 3 onderdelen tegelijk had. Ik begon met hoogspringen waar ik over de aanvangshoogte van 1.70m kwam, toen moest ik snel naar horde waar ik geeneens voor had ingelopen. Na een tijdje moeten wachten konden we eindelijk starten. Horde ging verrassend goed, ondanks dat de afstanden tussen de B- hordes anders waren en de horden hoger waren kwam ik er goed overheen en haalde ik een pr van meer dan een hele seconde verbetering. Nadat ik gefinisht was rende ik letterlijk direct door naar hoogspringen waar ik de 1,75m had gemist door verlate start van de horden, hierdoor moest ik direct door naar mijn recordhoogte van 1,80m. Dit haalde ik in 1 keer en daar was ik erg blij mee, helaas zat de 1,85m er niet in. Na mijn  laatste foutsprong op 1,85m hoorde ik dat ik direct door moest naar 200m sprint, dus dat deed ik en nog geen 5 minuten later stond ik al in de startblokken. Ik hoopte onder de 24,00 te komen, met 24,08 lukte dit net niet maar ik had weer een mooie pr. Een paar uur later mocht ik de halve finale van horden lopen, een plaats in de finale leek onmogelijk, maar ik wilde het toch proberen. Daarom ging ik vol over de hordes om toch nog kans te maken. Dit pakte alleen niet zo uit als gehoopt, de 3e horde kwam ik vol tegenaan waardoor ik afremde en niet meer in ritme kon komen. Toch kwam ik weer over de finish met een nieuw pr van 15,63.
Dit was een geweldige eerste NK ervaring, waar ik goed heb kunnen presteren en veel heb geleerd.

Groet,


Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten