donderdag 3 september 2015

C-Spelen 2015

Hallo Lezer,
Afgelopen weekend had ik de C-Spelen, dit is al een paar dagen geleden maar omdat ik het hele weekend weg was, was het moeilijk om eerder een stukje te schrijven.
Zaterdag begon met vroeg naar Amsterdam om te starten in de series 100mHorden. Bij aankomst ging alles goed, inlopen ging goed en zo ging de series van de 100m horde eigenlijk ook. Ik werd redelijk makkelijk 1e in mijn serie, maar er moest nog veel gebeuren voor de finales want de tijd en techniek waren nog lang niet goed. Een uurtje later had ik hoog kwalificatie, dit ging eigenlijk ook allemaal prima, ik haalde de kwalificatiehoogte voor de finale van zondag. Ook hier had ik ‘opstartproblemen’ en ging het allemaal nog niet zo soepel. De halve finale van 100mHorden wilde ik een lekkere race lopen en me natuurlijk plaatsen, maar dit was ook de laatste test voor de finale dus ik wilde echt dat deze goed voelde. Dit lukte helaas niet helemaal, ik wist niet precies waarom maar ik kwam niet helemaal in mijn ritme. Toch finishte ik als 2e en mocht ik door naar de finale. De finale was spannend, er waren 6 atleten die allemaal ongeveer even hard konden lopen. Na weer een matige start voelden de hordepassages nog steeds niet lekker dus ging ik me richten op de passen tussendoor, dit werkte goed en uit de moeilijke baan 8 kwam ik snel over de finish. Maar nu werd het pas spannend, de uitslag kwam maar niet op het beeldscherm bij de finish. De ET had een gelijke tijd op 100-sten bij 2 atleten en dat bleek bij baan 3 en baan 8 en dat gin om de derde plaats!. Met de scheidsrechter erbij bleek dus dat ik net vierde was geworden op 3 duizendste. Dit was flink balen en dat deed ik ook wel even, daarna ging ik rustig uitlopen en naar huis en me voorbereiden op dag 2.

Die zondag werd een dag om nooit te vergeten. Het begon nog niet zo lekker, de kwalificatie van discus liep niet fijn en ik kwam niet verder dan ruim 39 meter. Gelukkig gingen de series van de 300m horde een stuk beter en met en PR van meer dan een halve seconde eraf plaatste ik me als seriewinnaar voor de finale. Al vlak daarna had ik de hoog finale, ik had een groot risico genomen om 300m horden mee te doen,  dit was vlak voor hoog en dit kon de hoog prestatie erg benadelen. Ik begon de hoog-finale goed zonder foutsprongen, zelfs de 1.81m haalde ik in 1 keer. Dit betekende nu al een PR. Toch had ik het gevoel dat er meer in zat, ik was inmiddels het moeie gevoel van de 300mh kwijt en alles voelde goed en ik kwam echt in de wedstrijd. Ook de 1.84m haalde ik 1 keer, hiermee kwam ik op de 1e plaats want de nummer 2 had een foutsprong op 1.84 en de rest lag er al uit. Maar ook de nummer 2 sprong er de 2e keer overheen. Dus we gingen door naar de 1.87m, dit leek onmogelijk en we sprongen de lat er ook allebei bij de eerste poging vanaf. Maar toen haalde hij hem opeens in de 2e poging, dit kwam hard aan want als ik 1e wilde worden moest ik deze éne sprong halen, 7cm boven mn PR en zelfs over mezelf heen. Dus deed ik wat mij onmogelijk leek, ik sprong er overheen!
Met deze hoogte werd ik 1e en had ik mijn eerste outdoor titel binnen! Hierna had ik alleen nog de 300mh finale, dacht ik, het bleek dat ik toch ook nog de discus finale gehaald had. Deze heb ik laten schieten omdat ik me volledig wilde richten op de 300mh. Dit pakte goed uit, ik liep een geweldige race, precies hoe ik hem wilde lopen en zo liep ik richting mn tweede titel met ruime voorsprong.
Volgende week heb ik de C-Interland waarvoor ik me dus heb geplaatst tijdens deze wedstrijd, ik mag dan voor Nederland uitkomen op hoogspringen en 300m horden.

Groet,

Léon







Geen opmerkingen:

Een reactie posten