zondag 27 december 2015

Eerste wedstrijd!

Hallo Lezer,
_EJ56939
Foto: Ed Turk ©
Na een hele tijd weer niks geschreven wordt het nu toch wel echt tijd om te laten weten hoe het gaat. Ik had het er over gehad dat ik net een trainingsweekend had gehad en een paar trainingen op Papendal, ook heb ik nu sinds het begin van december een paar trainingen in Omnisport gehad. Mijn eerste indoorwedstrijd heb ik zondag al gehad, ik deed hier 5 onderdelen. Dit is erg veel en dit was dan ook erg zwaar. Ik stond van smorgens 10 uur tot smiddags 16 uur praktisch de hele tijd op het wedstrijdterrein. Ik begon met de 60mh en 60m sprint, met horde begon ik erg slecht met de start en eerste horden en had ik de race eigenlijk 'verpest'. Vlak daarna moest ik direct door naar de 60m sprint callroom, waar ik toch nog lang moest wachten. Toen we eindelijk mochten starten liep m'n hele race 'onsoepel', ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar alles ging gewoon 'net niet'. De tijd was ook matig met 7,79sec. Toen ik over de finish was rende ik direct naar het verspringen, waar ik zonder inspringen meteen aan de beurt was. Na 4 sprongen was mijn eindafstand 5.48sec, ik had 1 goede sprong van tegen de 6 meter, maar deze was helaas net op de plasticide. Ook na het verspringen moest ik direct door naar m'n volgende onderdeel: kogelstoten. Ook hier verliep het niet soepeltjes, ik had nog weinig trainingen gehad met de nieuwe 5kg kogel, maar in de 4e ronde kreeg ik de kogel alsnog naar 10,86m. Het laatste onderdeel was de 400m, ik was erg gespannen voor deze moeilijke en loodzware afstand. Mijn lichaam voelde na 4 onderdelen gesloopt, maar toch zat ik met volle vertrouwen in de startblokken. Na een (te) rustige eerste 100m kon ik tot de 300m heerlijk doorlopen. Na die 300m moest ik de laatste bocht in om nog 100m door te trekken en te finishen. Dit laatste liep toch niet zoals gehoopt. Toen ik de bocht in ging kwam de verzuring volop opzetten en de laatste meters waren keihard kapot gaan en ik was al m'n snelheid kwijt. Toch finishte ik in een hele mooie tijd van 55,27sec.
Ik had toch iets hogere verwachtingen van deze wedstrijd en was wel even teleurgesteld hoe alles was gegaan. Nu ik hier zo een week later zit voelt het een stuk beter, dit soort wedstrijden zijn juist hiervoor, weer wedstrijdervaring opdoen, veel onderdelen doen, worstelen met je aanloop en alle andere dingen die veel beter konden. Al deze dingen neem ik naar mijn trainingen om de volgende wedstrijden wel te knallen!

Groet,

Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten