vrijdag 15 januari 2016

Hallo Lezer,

Afgelopen weekend had ik 2 drukke dagen, ik had namelijk 2 indoor wedstrijden. Ik deed deze twee wedstrijden zo dat ik een beetje het gevoel van de meerkamp zou krijgen. Zaterdag deed ik zaterdag in Zoetermeer kogelstoten, verspringen en polsstokhoogspringen. Ik was vooral benieuwd wat ik met polsstok kon springen en wat ik kon halen na mn speciale polsstoktrainingen in Zoetermeer en op Papendal. De dag begon met kogel en dit ging goed, een stuk beter dan 2 weken geleden tenminste en ook een PR van 11.43m. Als tweede had ik verspringen, dit ging helaas wat minder. Verspringen vind ik een moeilijk onderdeel en het kwam er weer niet uit. Met 4.42 ws ik niet tevreden. Toch moest ik snel omschakelen want ik had direct daarna polsstokhoogspringen en dit was juist het onderdeel waar ik zoveel zin in had. Dus ik had het verspringen direct achter me gelaten en ik ging inspringen. Het inspringen ging super en ik sprong voor het eerst met een 4.60m stok en de techniek voelde ook veel beter. De wedstrijd ging goed en ik had mijn PR dik verbeterd naar 3.77m. Zoals je waarschijnlijk in het filmpje kan zien is de techniek nog lang niet wat het moet zijn. Ik denk dan ook dat ik de korte termijn er nog veel meer in zit en dat de 4 meter dichtbij is. De dag daarna had ik in Amsterdam 60 meter horde en 60 meter sprint. Met het goede gevoel van Zaterdag was ik ook weer benieuwd wat ik hier voor tijden kon neerzetten. Helaas lukte dit niet zoals ik wilde en bij de horde gingen er te veel dingen ‘net niet’, toch had ik een klein pr van 8.85s. Ook bij de tweede serie was de tijd niet erg goed, maar de race voelde al wel een stukje beter. Als laatste onderdeel van het weekend had ik de 60m sprint. Ik had hier niet echt verwachtingen van maar ik wilde gewoon lekker sprinten, dit lukte alleen de tijd was nog niet helemaal wat ik hoopte. Met 8.80 was ik niet echt blij, maar zo aan het begin van het seizoen is dit opzich nog wel prima. De volgende wedstrijd is pas 24 Januari, voor deze wedstrijd heb ik dus nog twee weken om nog hard te trainen en te laten zien wat ik kan.

Groet,

Léon











Geen opmerkingen:

Een reactie posten